Veelgestelde vragen
Hieronder vind je de de meest gestelde vragen aan de klantenservice van Kinderplezier. Staat je vraag er niet tussen neem dan contact met ons op via ons contactformulier.
Wil je iets aan je abonnement wijzigen, ga dan naar Mijn abonnement.
Aanmelden
Hoe meld ik me aan bij Kinderplezier?
Je kunt jezelf aanmelden via onze website, e-mail en online acties bij partners van Kinderplezier. Ook kun je je aanmelden wanneer je gebeld wordt met een aanbieding door één van onze telefonische service agents.
Wanneer ontvang ik mijn (eerste) pakket?
Het kennismakingspakket van Kinderplezier kun je binnen 3 weken verwachten. Vervolgzendingen worden altijd in de 1e of 2e week van de opvolgende maand door Postnl in de brievenbus bezorgd.
Leverdata 2024 Nederland
Kijk hieronder voor de verwachte leverdata van 2024 in NEDERLAND:
donderdag 04 of vrijdag 05 januari
donderdag 03 of vrijdag 02 februari
donderdag 29 of vrijdag 01 maart
donderdag 04 of vrijdag 05 april
donderdag 02 of vrijdag 03 mei
donderdag 06 of vrijdag 07 juni
donderdag 04 of vrijdag 05 juli
donderdag 01 of vrijdag 02 augustus
donderdag 05 of vrijdag 06 september
donderdag 03 of vrijdag 04 oktober
donderdag 31 of vrijdag 01 november
dinsdag 03 of woensdag 04 december
Leverdata 2024 België
Kijk hieronder voor de verwachte leverdata van 2024 in BELGIË:
donderdag 11 of vrijdag 12 januari
donderdag 08 of vrijdag 09 februari
donderdag 07 of vrijdag 08 maart
donderdag 11 of vrijdag 12 april
donderdag 09 of vrijdag 10 mei
donderdag 13 of vrijdag 14 juni
donderdag 11 of vrijdag 12 juli
donderdag 08 of vrijdag 09 augustus
donderdag 12 of vrijdag 13 september
donderdag 10 of vrijdag 11 oktober
donderdag 07 of vrijdag 08 november
donderdag 12 of vrijdag 13 december
Zit ik bij Kinderplezier vast aan een abonnement of lidmaatschap?
Bij Kinderplezier zit je nooit vast aan een abonnement of lidmaatschap. Je bepaalt zelf hoeveel pakketten de kinderen willen ontvangen, je kunt na elk ontvangen pakket eenvoudig afmelden.
Kosten
Wat kost een Kinderplezier pakket?
Een standaard pakket (4 boeken) bij Kinderplezier kost €16,95. De Prentenboek Collectie (2 boeken) kost €15,95. De nijntje collectie (2 nijntje boeken) kost €12,95
Deze bedragen zijn inclusief order- en verzendkosten en btw.
Zijn de verzendkosten bij de prijs inbegrepen?
Ja, de verzendkosten zijn bij de prijs inbegrepen.
Hoe kan ik Kinderplezier betalen?
De betaling van de kinderpakketten verloopt altijd gemakkelijk via automatisch incasso. Ook hoef je bij Kinderplezier niet vooruit te betalen, je betaalt pas ná ontvangst van het pakket.
Mocht de incasso onverhoopt niet lukken ontvang je automatisch een factuur via de mail of post. Vergeet dan bij de betaling niet je factuurnummer of klantnummer te vermelden. Ons IBAN nummer in Nederland is NL88RABO0362198896 en in België BE48736004419527.
Wat als ik meerdere kinderen opgeef, moet ik dan ook meer betalen?
Nee, wanneer je meerdere kinderen opgeeft hoef je niet meer te betalen, de kinderen ontvangen dan gewoon om de beurt een pakket speciaal op hun specifieke leeftijd aangepast. Je kunt tot maximaal 4 kinderen per abonnement opgeven.
Pakketten
Mijn kind(eren) vinden de pakketten te gemakkelijk/moeilijk. Kan Kinderplezier hier iets aan doen?
Kinderplezier stelt haar pakketten samen op leeftijd van jouw kind(eren), natuurlijk zijn niet alle kinderen gelijk. Wanneer je vindt dat het geleverde pakket niet aansluit op het niveau van jouw kind(eren) kun je dit voor het volgende pakket eenvoudig aanpassen door de pakketcode te veranderen.
Klik hier om direct de pakketcodes aan te passen.
Past het pakket door de brievenbus?
De pakketten van Kinderplezier passen door elke standaard brievenbus. Je hoeft er dus niet voor thuis te blijven.
Waar kan ik mijn klantnummer vinden?
Op de adressticker op elk pakket staat je klantnummer vermeld. Het klantnummer staat onder je adres. Het klantnummer bestaat uit 5 of 6 cijfers. Bijvoorbeeld: 123456
Wijzigen & Stopzetten
Zijn er kosten verbonden aan opzeggen?
Nee, er zijn geen kosten verbonden aan opzeggen bij kinderplezier. Sommige partijen bieden duurbetaalde diensten om het abonnement bij Kinderplezier voor je op te zeggen en adverteren daarmee op internet. Maak daar aub geen gebruik van! Ook een aangetekende brief is onnodig.
Opzeggen kan gratis en eenvoudig via het opzegformulier op de website. Je ontvangt dan direct een automatische ontvangstbevestiging in je mail en later een opzegbevestiging wanneer deze verwerkt is.
Is er sprake van een opzegtermijn?
Je opzegtermijn is altijd gelijk aan je betaalperiode. Als je per maand betaalt, kun je dus ook per maand opzeggen. Je ontvangt dan na opzegging mogelijk nog 1 laatste pakket. Wanneer je per kwartaal betaalt, ontvang je na opzegging nog 3 leveringen.
Uitzondering is na het eerste- of kennismakingspakket, dan geldt er geen opzegtermijn en kun je direct afmelden. Best doe je dit wel voor de 25e van de maand, vanaf dan kan het vervolgpakket weer in verwerking zijn en dan ontvang je die dus nog wel.
Ik vind elke maand een pakket wat veel. Kan ik ook minder vaak een pakket ontvangen?
Natuurlijk kan dat! Het is ook mogelijk om 4 of 6 keer per jaar een pakket te ontvangen. Je kunt dit heel gemakkelijk direct online regelen. Klik hier om de pakketten van Kinderplezier 4 of 6 keer per jaar te ontvangen.
Hoe kan ik de levering van pakketten stop zetten?
Je kunt de levering eenvoudig stopzetten via Mijn abonnement. Je opzegtermijn is altijd gelijk aan je betaalperiode. Klik hier voor meer informatie en alternatieven.
Ontvang ik een opzegbevestiging na opzeggen?
Wanneer je het opzegformulier gebruikt ontvang je automatisch direct een ontvangstbevestiging van de website. Daarna ontvang je, meestal dezelfde dag, maar uiterlijk binnen drie werkdagen een opzegbevestiging.
Mocht je geen ontvangstbevestiging of opzegbevestiging ontvangen controleer dan aub je spam-folder, vooral bij Hotmail en Live mailadressen horen we soms dat er mails in de spam belanden.
Kan ik een pakket terugsturen?
Het is niet de bedoeling om bestelde en reeds verstuurde pakketten binnen het abonnement zomaar retour te sturen. Wanneer er iets mis is met een pakket of als er iets niet klopt neem dan direct contact met ons op en meldt het probleem zodat we een gepaste oplossing kunnen voorstellen. Retour zendingen zonder melding vooraf kunnen wij helaas niet accepteren en evt. (verzend)kosten worden niet vergoed. De betaalverplichting blijft dan onverwijld bestaan. Zie ook onze voorwaarden.